Αντώνης Μπέζας: Λύνουν ζητήματα που ήταν... λυμένα!
10 Απριλίου
Οπρώην υφυπουργόςΟικονομικών, Υγείας και Εργασίας Αντώνης Μπέζας, με αφορμή την επίσκεψη στην Ηγουμενίτσα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και τις εξαγγελίες τουσχετικά με την χερσαία ζώνη του Λιμένα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην προσπάθειά της να επουλώσει τις βαθιές πληγές που έχει ανοίξει στην κοινωνία και την οικονομία,επιδίδεται σε ένα ρεσιτάλ μικροψυχίας και δημαγωγίας. Παρουσιάζεται, έτσι, ότι δίνει λύσεις καιπροωθείνομοθετικές ρυθμίσεις γιατοπικά προβλήματα τα οποία, όμως, έχουν ήδηλυθεί στο παρελθόν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υποσχέθηκε να παραχωρήσει μέχρι το φθινόπωρο, από τον ΟΛΗΓστο Δήμο Ηγουμενίτσας –παρουσίασε και τα σχετικά τοπογραφικά διαγράμματα-την έκταση που ήταν ήδη εκτός δικαιοδοσίας του ΟΛΗΓ και που την επέστρεψαν στον ΟΛΗΓ για να την ξαναπάρουν απ’ αυτόν!
Υπενθυμίζω, λοιπόν,τα ακόλουθα:
1ον) Με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΗΓ ΑΕ που έγινε το 2005, τα τμήματα της παραλιακής ζώνης στα οποία δεν αναπτύσσονται λιμενικές δραστηριότητες τέθηκαν εκτός της χρήσης, της εκμετάλλευσης και των ορίων αρμοδιότητας του ΟΛΗΓ και το πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας ικανοποιήθηκε.
2ον) Αν υπήρχε κάποιο τυπικό πρόβλημα στη διαδικασία αποδέσμευσης από τον ΟΛΗΓ των συγκεκριμένων τμημάτων –που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν υπήρχε λόγω της ύπαρξης σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους- αυτό θα μπορούσε να θεραπευτεί με πρόσθετη διοικητική πράξη και όχι με αυτό που έγινε, με την επάνοδό τους δηλαδή στον ΟΛΗΓ. Μήπως, επομένως, ο στόχος είναι διαφορετικός;
3ον) Οι χώροι που βρίσκονται σε χερσαίες ζώνες είναι κοινόχρηστα δημόσια κτήματα και ανήκουν στο Δημόσιο κατά κυριότητα. Αυτό που μπορεί να παραχωρηθεί στις τοπικές κοινωνίες είναι η χρήση και εκμετάλλευση τους, γεγονός που μπορεί να γίνει και με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο μέσω της σύναψης προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ Δημοσίου και Δήμων. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα ανταποδοτικά οφέλη, μέσω προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων (που είναι μονομετοχικές ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου) και της τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όσον αφορά στην παραχώρηση των Λιμένων σε ιδιώτες, η οποία κατά τον υπουργό Ναυτιλίας «δεν σχετίζεται με την ιδιωτικοποίησή τους αλλά με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους», ο καθένας μας διαπιστώνει ότι κάνουν σήμερα εκείνα που κατήγγειλαν μέχρι χθες.
Μόνο που τα κάνουν με τεράστιες καθυστερήσεις που κοστίζουν βαριά.
Οι ιδεοληψίες, οι εμμονές και το θέατρο που παίζουν, πληρώνονται ακριβά από όλους τους έλληνες».